MSPO Kielce 2024

Polska Izba Systemów Bezzałogowych będzie uczestniczyć w XXXII Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego (2024) w Kielcach jako członek Porozumienia Centrów Obronności i Bezpieczeństwa Uczelni Technicznych „Jastrząb”. Pierwszego dnia targów, tj. 3 września br. odbędzie sesja Porozumienia Jastrząb z udziałem Prezesa Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych – Roberta Fintaka, do udziału w której serdecznie zapraszamy.

Czytaj dalej

Polska Izba Systemów Bezzałogowych pragnie przypomnieć, że z dniem 31 grudnia 2025 roku uprawnienia wynikające z krajowych scenariuszy standardowych (NSTS) stracą ważność. W związku z tym, wszyscy operatorzy systemów BSP i piloci BSP będą zobowiązani do przejścia na nowe, europejskie scenariusze standardowe w kategorii szczególnej (STS), lub korzystania z uprawnień wynikających z kategorii otwartej (A1/A2/A3).

Czytaj dalej
Nie straszmy dronami - Rzeczpospolita

Dnia 7 sierpnia 2024 r. na łamach dziennika Rzeczpospolita ukazał się wywiad przeprowadzony z p. Zbigniewem Sałkiem pt. „Drony w niepowołanych rękach mogą być wielkim zagrożeniem”. Jako Izba podjęliśmy działania mające na celu sprostowanie wielu kwestii poruszanych w tym wywiadzie, które były nieprawdziwe i krzywdzące dla branży BSP w Polsce i nie tylko.

Czytaj dalej
DroneTower

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej udostępniła aktualizację aplikacji DroneTower do najnowszej wersji 1.1.1. DroneTower to obowiązkowa aplikacja do zgłaszania każdego lotu BSP w polskiej przestrzeni powietrznej. Nowa wersja jest już dostępna w sklepach Google Play i AppStore.

Czytaj dalej
Safe Place Congress 2024

Polska Izba Systemów Bezzałogowych została partnerem merytorycznym VII Międzynarodowego Kongresu Naukowo-Technicznego Safe Place Congress 2024, który odbędzie się 27-28 listopada 2024 r. w Centrum Kongresowym Hotelu Windsor w Jachrance koło Warszawy.

Czytaj dalej
EASA

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała nowelizację dokumentu „Easy Access Rules for UAS” (dotyczy rozporządzeń 2019/947 i 2019/945). Wersja z lipca 2024 r. obejmuje dwa nowe rozporządzenia: delegowane Komisji (UE) 2024/1108 i wykonawcze Komisji (UE) 2024/1110 dotyczące początkowej i ciągłej zdatności do lotu systemów BSP użytkowanych w kategorii szczególnej.

Komunikat w tej sprawie pojawił się 10 lipca na stronie EASA a nowy dokument jest dostępny na podstronie dedykowanej Easy Access Rules.